awan di langit biru

"kadang putih, kadang kelabu, kadang hitam...sepertimana kehidupan kita di dunia"

jangan bermimpi menggapai bintang, sedang jauhnya bukan sejengkal

assalamualaikum dan salam mesra
beberapa hari ini, aku banyak berfikir, betapa kita manusia sebenarnya punya nafsu yang terlalu besar...tak sedar di mana kemampuan sendiri...cuba untuk memiliki apa yang orang lain miliki...tidak gembira melihat orang lain bahagia...berkorban apa saja untuk kebahagiaan dunia...aku sedar semua itu...dan aku yakin...pasti ramai yang tahu dan meyedari perkara yang sama...(tapi kita masih tak puas hati dengan apa yang kita miliki, kan?)

kalau dulu, aku biasa saja...tak terdetik untuk meminta...tapi kini, terdedah dengan pelbagai jenis manusia dan ragamnya serta dunia yang pura-pura, membuatkan aku terlupa pada diri aku yang dulu(serius eh..insaf)
tapi, memang betul...sesekali terfikir untuk mengingatkan diri sendiri...agar tak jauh terlajak, tidak hilang hati sendiri....ku sedar dan berharap, agar hitam hatiku dapat kuhakis...janganlah aku bermimpi memiliki bulan di kanan dan mentari di kiriku...janganlah aku bermimpi lagi....

0 comments:

Post a Comment