awan di langit biru

"kadang putih, kadang kelabu, kadang hitam...sepertimana kehidupan kita di dunia"

RO.YA.NUN.DAL.WAU.....

Assalamualaikum dan salam mesra

tengah dok menghadap komputer mlm2 buta ni, aku rasa rinduuuu sangat ngn family kt kampung...tengahari td dengar suara mak...pastu dapat berita atuk tgh sakit...memang rasa nak balik sangat2...p kan tak leh balik sukati kalau maseh kt maktab ni...lagipun atuk tu bkn atuk sebenar...dia sepupu pada datuk aku...p yela...tak penah pulak rasa nak balik sangat camni...harap2 takde apa-apa yang tak baik berlaku kat rumah...(tak sabar nak balik umah cuti ni)

di sepencarian ruang ati yang tengah merindu ni terdetik pulak nak mencorat coret...(alamak...mataku dah mula kuyu)...

alangkah bagusnya kalau mcm tu jugak kita rindukan Allah...kan? ni tak...solat pun jarang sangat di awal waktu...lagi teruk, tinggalkan solat...paling teruk..langsung tak solat. sedangkan kita tahu solat itu adalah asas, tiang agama, tapi maseh banyak yang anggap benda ni remeh. betapa aku menyedari, terbuktinya kita manusia ni kurang sangat rasa rindukan Allah...(sama2lah kita mengingati - Nya)

sebenarnya, aku memang selalu terleka, tapi cepat juga tersedar yang aku masih manusia biasa, kerdil di sisi Allah..tiada apa nak dibandingkan dengan kekuasaan Allah...dan kerana aku manusia biasa, ku coretkan tulisan ini untuk mengingati diriku..dan seandainya baik penulisan ku ini, mungkin ia dpt mengingati orang lain...dan kerana aku teringatkan Dia pd saat ni, ku cuba dengan ikhlasnya melihat ke dalam diriku sendiri...jgnla aku terus terlalai dan tersesat dalam dunia ini...amin

Sesungguhnya walau ku kutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau ku siram
Dengan air hujan dari tujuh langit Mu
Namun cinta tak kan hadir
Namun rindu takkan ber bunga

0 comments:

Post a Comment